Certyfikaty

Bireta Professional Translations jest jednym z niewielu biur tłumaczeń, które posiada certyfikaty dwóch międzynarodowych norm: ISO 17100 oraz ISO 27001.


NORMA PN-EN ISO 17100:2015 - GWARANCJA NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI

Dekra ISO 17100

Norma ISO 17100 to branżowa norma jakości przeznaczona dla biur tłumaczeń (TSP Translation Services Provider). Definiuje kryteria świadczenia wysokiej jakości usług tłumaczeniowych.

Określa wymagania wobec dostawcy usług tłumaczeniowych odnośnie:

  1. Zasobów ludzkich oraz technicznych,
  2. Systemu zarządzania jakością,
  3. Zarządzania realizacją zleceń,
  4. Współpracy z klientem,
  5. Monitorowania procesu tłumaczenia.
Co to oznacza w praktyce?
  • Wszystkie wykonywane przez nas tłumaczenia są dodatkowo sprawdzane przed drugiego tłumacza - weryfikatora.
  • Tłumacze, z którymi współpracujemy muszą posiadać odpowiednio udokumentowane wykształcenie i doświadczenie.
  • Nasi kierownicy projektów (Project Managerowie) muszą mieć odpowiednie kompetencje i wiedzę dotyczące branży tłumaczeniowej.
  • Proces realizacji zlecenia jest ściśle określony i monitorowany.

Dzięki temu, że działamy zgodnie z wymogami normy ISO 17100 możemy zagwarantować najwyższą jakość zarówno samych tłumaczeń, jak i obsługi klienta. Korzystając z usług naszego biura, mają Państwo pewność, że otrzymają tłumaczenia wykonane w oparciu o najwyższe standardy.

 

 

NORMA ISO 27001:2013 - GWARANCJA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACJI

W biurze tłumaczeń codziennie przetwarzamy dziesiątki dokumentów otrzymanych od klientów. Dlatego bezpieczeństwo i poufność informacji to dla nas kwestia priorytetowa. W związku z tym zdecydowaliśmy się na dostosowanie sposobu zarządzania informacjami w naszej firmie do wymogów międzynarodowej normy ISO.

Norma ISO 27001 określa wymagania związane z ustanowieniem, wdrożeniem, eksploatacją, monitorowaniem, przeglądem, utrzymaniem i doskonaleniem Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji. Obejmuje aż jedenaście obszarów, które powinny podlegać kontroli bezpieczeństwa w firmie:

  1. Polityka bezpieczeństwa
  2. organizacja bezpieczeństwa informacji,
  3. zarządzanie aktywami,
  4. bezpieczeństwo zasobów ludzkich,
  5. bezpieczeństwo fizyczne i środowiskowe,
  6. zarządzanie systemami i sieciami,
  7. kontrola dostępu,
  8. zarządzanie ciągłością działania,
  9. pozyskiwanie, rozwój i utrzymanie systemów informatycznych,
  10. zarządzanie incydentami związanymi z bezpieczeństwem informacji,
  11. zgodność z wymaganiami prawnymi i własnymi standardami.
Co to oznacza w praktyce?
  • Wszystkie informacje, które są przekazywane do naszego biura (dokumenty, dane osobowe, etc.) odpowiednio nadzorujemy i kontrolujemy. Dzięki temu mamy pewność, że nie dostaną się w niepowołane ręce.
  • Posiadamy zorganizowany system backupowy, dzięki któremu minimalizujemy ryzyko utraty danych.
  • Wszyscy nasi pracownicy postępują zgodnie z przyjętymi i jasno wyznaczonymi procedurami obchodzenia się z informacjami.

Dzięki Systemowi Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji zgodnemu z normą ISO 27001 możemy zagwarantować naszym klientom całkowite bezpieczeństwo i poufność wszystkich powierzanych nam dokumentów i danych.